Pilates - Fitplan Sneek

Pilates

Fitplan Sneek

Home Training Pilates

Uitgebalanceerde oefeningen voor jong en oud

Mentale en fysieke beweegmethode. Zorgt voor een optimale (geestelijke) lichaamshouding met verbetering van uw kracht, souplesse, concentratie en figuur. Uitgebalanceerde oefeningen voor jong en oud. Rustig, beheerst en zonder poespas. Wij adviseren veelal aan onze (rug)patienten om Pilates oefeningen te doen, omdat deze een goede stabiliteit van de wervelkolom stimuleren.

De methode gebruikt zes elementen te weten:Lyanna Bodybalance
• Concentratie:
Met volle aandacht, concentratie en toewijding trainen om de maximale waarde en resultaat van elke oefening te kunnen krijgen.

• Centreren:
De concentratie fysiek naar het centrum van het lichaam brengen en met de juiste energie de oefeningen aansturen vanuit het centrum; de diepe buik- en rugspieren.

• Controle:
Iedere Pilates oefening  moet gecontroleerd uitgevoerd worden en elk lichaamsdeel heeft een eigen functie.

• Precisie:
In pilates word het bewustzijn in elke beweging vastgehouden. Er is een exacte placering van de gewrichten ten opzichte van elkaar met de juiste balans tussen alle spieren als een geheel.

• Vloeiende bewegingen:
In de training worden de oefeningen op een vloeiende manier aaneengeschakeld. De souplesse en gratie van de bewegingen zorgen voor energie die moeiteloos door het lichaam stroomt.

• Ademhaling:
We leggen veel nadruk op correcte ademhaling om zo de longcapaciteit te vergroten en we integreren dit in de oefeningen.

Pilates is toegankelijk voor iedereen of ze nu jong of oud zijn, topatleet of niet. Een ieder die bewust met zijn lichaam wil omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, zijn of haar houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. De methode is uitgegroeid tot één die onder andere door artsen, fysiotherapeuten en chiropractors wordt erkend. Het is een doeltreffend hulpmiddel om preventief te werken, maar kan als revalidatie worden gebruikt, na het beëindigen van reguliere behandelmethoden.

Het trainingsresultaat
• Een sterk, slank en lang lichaam
• Verbeteren en beheersen van lichaam, ongeacht de huidige conditie
• Voorkomen van of snellere genezing van blessures
• Revalideren van een operatie of blessure
• Uitdaging in de sportroutine
• Pilates is een ideaal alternatief voor ieder die conventionele training niet aankan vanwege bijvoorbeeld hoge bloeddruk, diabetes, osteoporosis, scoliosis, carpal tunnel syndroom, zwaarlijvigheid, chronische rugklachten, etc.

Lesduur: 60 minuten

Bij voldoende deelname zal na de zomer gestart worden met deze les.