Extra weerstand met Fit Food

Veel mensen zeggen in deze tijd ‘pas goed op jezelf en anderen’, maar doe je dit ook?! Deze onzekere periode, waarin we niet weten waar we aan toe zijn kan (chronische) stress bij je veroorzaken. Waarschijnlijk weet je al dat stress veel invloed heeft op je weerstand. Het kan het immuunsysteem aantasten waardoor je vatbaarder bent voor ziekte.

Chronische stress kost energie en kan je eigen voorraad vitamines/ mineralen aanspreken waardoor er een tekort kan ontstaan. Uiteraard werkt het ook andersom, met gezond eten kun je zelf je weerstand verhogen. In deze crisistijd wil je het risico op het corona virus zo klein mogelijk maken dus is het belangrijk om goed op jezelf te passen: door onder andere op je voeding te letten!

Wat is nu belangrijk om in te nemen?

Het is ons advies om de volgende zaken extra in te nemen om meer weerstand op te bouwen.

  • Extra Omega 3 vetzuren, bijvoorbeeld vette vis en ongezouten noten.
  • Magnesium, denk aan groene bladgroenten en volkoren producten
  • Zink, dat kan zijn rund- en lamsvlees en pure chocolade (>70% cacao).
  • Vitamine B, dit zit in varkensvlees of kip, peulvruchten, eieren en asperges.
  • Vitamine D, dit krijg je via zonlicht en het eten van eieren en zuivelproducten.

Drink ondertussen ook regelmatig en voldoende water en/ of (kruiden)thee, om je zelf goed te hydrateren!

De dont’s

Wat je het beste kunt vermijden en wat een negatieve invloed heeft op je stemming en weerstand is: koffie, suikers, fastfood, frisdrank en alcohol.

Heb je hulp nodig bij voeding of andere leefstijlfactoren schroom dan niet en neem contact met ons op! We helpen je graag (online) met een persoonlijk advies.

Mis niets: schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Met tips, exclusieve acties, start nieuwe trainingen, updates over team Fitplan, interessante blogs en achtergrondinformatie over klachten en onze behandelingen. Je kunt je op elk moment weer uitschrijven.

Afspraak maken