• Gratis proefles pilates
  • Gezellig en betrokken sfeer
  • Kleinschalig met persoonlijke aanpak

Pilates lessen in Leeuwarden en Sneek

Mentale en fysieke beweegmethode. Zorgt voor een optimale (geestelijke) lichaamshouding met verbetering van kracht, souplesse, concentratie en figuur. Het zijn uitgebalanceerde oefeningen voor jong en oud. Rustig, beheerst en zonder poespas.

Wij adviseren onze (rug)patiënten veelal ook om Pilates oefeningen te doen, omdat deze een goede stabiliteit van de wervelkolom stimuleren.

Gratis proefles Proefmaand sporten

Fitplan is kleinschalig waardoor er veel ruimte is voor persoonlijke begeleiding. De ongedwongen sfeer en de gezelligheid maakt sporten bij Fitplan zo leuk! Er is naast het sporten altijd ruimte voor een praatje en een kop koffie aan de bar.

Marijke de Vries - Sporten om fit te blijven

Voor jong en oud

Pilates is toegankelijk voor iedereen of ze nu jong of oud zijn, topatleet of niet. Een ieder die bewust met zijn lichaam wil omgaan, zijn of haar spieren in balans wil brengen, zijn of haar houding wil verbeteren en zichzelf fitter wil gaan voelen. De methode is uitgegroeid tot één die onder andere door artsen, fysiotherapeuten en chiropractors wordt erkend. Het is een doeltreffend hulpmiddel om preventief te werken, maar kan ook als revalidatie worden gebruikt na het beëindigen van reguliere behandelmethoden. De Pilates groepslessen worden gegeven in onze centra in Sneek en Leeuwarden.

Uitgebalanceerde oefeningen

Bij Fitplan zijn we van mening dat Pilates dé uitgelezen manier is om je lichaam van een goede basis te voorzien. Het traint onze stabiliteit en kracht rondom de wervelkolom en het bekken. Alle oefeningen zijn gericht op het optimaliseren van onze ‘core stability’ en daarmee heel belangrijk voor mensen met rugklachten. De methode is gericht op het leren aanspannen en controleren van vier ‘spieren’ die de belangrijkste rol spelen in het stabiliseren en beschermen van onze wervelkolom.

Dit zijn:

  • de kleine diepliggende buikspieren: m. transversus abdominus oftewel schuine buikspieren. Deze spannen we aan door de navel in te trekken alsof we een strakke broek dicht moeten krijgen.
  • de kleine diepliggende rugspieren die van wervel tot wervel lopen: mm.multifidi. Deze spannen we aan door actief de onderrug hol te houden/trekken bij het aanspannen van de schuine buikspieren hierboven genoemd. We vlakken de rug dus niet af zoals we vroeger deden bij het ‘buikspier-kwartiertje’.
  • de bekkenbodemspieren. Alle spieren die we kunnen aanspannen om onze plas of scheet in te houden.
  • het diafragma, oftewel middenrif. Deze activeren we door de juiste manier van ademhalen.

Deze vier spieren vormen samen een mooi pakketje om de wervelkolom en beschermen ons tijdens alle belasting die wij vragen van ons lichaam. Steeds vaker hoor je dat het belangrijk is om een goede ‘core-stability’ te hebben en dat onderstrepen wij ten zeerste!

Hoe je deze spieren moet aanspannen (met de vertaalslag naar het dagelijks leven) leren we je graag in één van onze pilates lessen. Het valt niet mee om alles tegelijk aan te spannen, maar al doende leert men! Vlot merk je de meerwaarde ervan in de dagelijks leven.

Het trainingsresultaat

  • Een sterk, slank en lang lichaam
  • Verbeteren en beheersen van lichaam, ongeacht de huidige conditie
  • Voorkomen van of snellere genezing van blessures
  • Revalideren van een operatie of blessure
  • Uitdaging in de sportroutine
  • Pilates is een ideaal alternatief voor ieder die conventionele training niet aankan vanwege bijvoorbeeld hoge bloeddruk, diabetes, osteoporosis, scoliosis, carpal tunnel syndroom, zwaarlijvigheid, chronische rugklachten, etc.

Lesrooster Pilates Sneek

  • Woensdag 17.00 – 18.00 uur
  • Donderdag 20.00 – 21.00 uur
  • Vrijdag 11.15 – 12.15 uur

Lesrooster Pilates Leeuwarden

  • Maandag 20.30 – 21.15 uur
  • Dinsdag 11.00 – 12.00 uur
  • Dinsdag 16.30 – 17.30 uur (medisch)
  • Woensdag 20.00 – 21.00 uur
  • Donderdag 20.00 – 21.00 uur
  • Zaterdag 10.30 – 11.30 uur

Klik hier voor meer informatie over onze abonnementen en tarieven. In Sneek werken we met een strippenkaart: €130,- voor 10 lessen, een losse les is €15,-.

Proefmaand sporten of eerst een gratis proefles?

Ter kennismaking met ons fitnesscentrum in Sneek of Leeuwarden een maand sporten, probeer het vrijblijvend. Tijdens deze proefmaand kun je voor slechts € 28,50 onbeperkt fitnessen en groepslessen volgen. Je zit nergens aan vast en kunt na de proefmaand besluiten of je een abonnement neemt.

Nieuwsgierig of een bepaalde groepsles, bijvoorbeeld Pilates, bij u past? Meldt u aan voor een kosteloze proefles en probeer het vrijblijvend!

Eerst persoonlijk kennismaken? Kom gerust langs voor een bakje koffie, wij staan je graag te woord.

Instructeurs

Mis niets: schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Met tips, exclusieve acties, start nieuwe trainingen, updates over team Fitplan, interessante blogs en achtergrondinformatie over klachten en onze behandelingen. Je kunt je op elk moment weer uitschrijven. Klik hier voor het archief.

Afspraak maken
Chat openen
Hallo!
Waarmee kunnen we je helpen?